Italiaaaaaa! - Reisverslag uit Dervio, Italië van Phylicia en Jolanda - WaarBenJij.nu Italiaaaaaa! - Reisverslag uit Dervio, Italië van Phylicia en Jolanda - WaarBenJij.nu

Italiaaaaaa!

Door: Phylicia Holtz en Jolanda van Keizerswaard

Blijf op de hoogte en volg Phylicia en Jolanda

05 Juli 2010 | Italië, Dervio

Jongens, we hebben Italie gehaaaald!! YEAHHHH...
Onze laatste 40 km in zwitserland mochten we 'heerlijk' de bergen in.. Vroeg opgestaan zodat we half 8 konden certrekken en we om half 12 dan de trein konden pakken in Thusis. Dit was een van de mooiste stukjes van onze reis tot nu toe. Het was even pittig klimmen, maar wat een utizicht vervolgens! (Rijn, bergen, ander natuurschoon en dat vanaf een enorme hoogte!) Vervolgens met der Rathische Bahn omhoog naar St. Moritz (we hebben ons laten vertellen dat dit de mooiste treinroute is van Europa!) Veel treinreizen in Europa hebben we niet gezien, maar dat deze reis mooi is dat is zeker waar! In St. Moritz aangekomen waren we op een hoogte van 1820 m. Ook hier hebben we onze ogen uitgekeken, topjes van de bergen met grote meren ertussen in maaar wat een wind! We moesten nog 22 km afleggen totdat we bij de Malojapas zouden komen. Dit dus met volle tegenwind en een beetje regen. Maaaaar vervolgens knalden we met 60 km per uur (ja, met helm, no worries) door de haarspeldbochten heen, HEERLIJK! en dat 30 km lang! Beneden kwamen we aan in Chiavenna (onderweg naar beneden dus Italie ingezoefd!) Hier kwamen we vervolgens vrolijk een bordje tegen dat het 37 graden was! Toen de laatste 15 km naar Campo afgelegd en vervolgens stonden we met onze tent aan Lago di Mezzola, GEWELDIG! De dag daarna 22 km afgelegd naar Dervio, Lago di Como, om daar een rustdag te houden. Dit werden er stiekem iets meer. Vandaag begint namelijk onze derde rustdag. Het is hier gewoon heerlijk vertoeven. Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten aan het water voor onze tent en hadden de eerste dag gelijk wat Italiaanse jongeren ontmoet die ons de rest van de dagen hebben meegenomen naar de leukste restaurantjes, dorpjes en natuurschoon van Italie. Zo zitten we nu bij Arianna (Italiaans meisje) en hebben net een smakelijke lunch gehad. Spaghetti a la Mediterania en Bresaola di chiavenna, heerlijk dus :p

Naast dat het hier in Dervio gewoon lekker genieten is, hebben we van ALdo en Merijn (die ons in Rome komen opzoeken) wat meer tijd gekregen. Het viel namelijk wat goedkoper uit om pas de 22e te komen. Dus we kunnen er 5 dagen langer overdoen.

Helaas staat onze tent trouwens iets minder goed deze dagen. Ondanks dat het overdag namelijk top weer is, slaat het 's avonds ineens om naar wat onweer en regen. Dit in combinatie met een steenvolle droge grond gaf dat onze tent in elkaar lag toen wij op een avond terugkeerde. Gelukkig was in de tent niks nat is geworden (we weten nu dus zeker dat het een goede tent is Jon). Morgen gaan we dan weer echt op de fiets en vertrekken we naar Lecco, dan naar Cremona, vervolgens Modena om de dag daarna in Firenze (Florence) aan te komen...

Het gaat goed met ons, we genieten, we zijn gespierd en we zijn bruin. Wat wil een mens nog meer.. (Een Fohn....!!!!)

Liefs

  • 05 Juli 2010 - 11:49

    Judith:

    Hahah!! heerlijk verhaaltje, ben jaloers op jullie!! En campo, dat ligt toch in Amerika?? Daar zou ik in eerste instantie heen gaan in elk geval ;) Succes met de laatste kilometers, maar ik denk dat dat wel moet gaan lukken! Liefs

  • 05 Juli 2010 - 12:30

    Dave:

    ik denk dat iedereen wel jaloers is op jullie, we zouden zo mee willen fietsen. geniet van het landschap en veel succes. jullie KUNNEN het, diehards...

  • 05 Juli 2010 - 13:02

    Elvira:

    whoehoe.. Een foto! yes yes.. Fijn ook de beschrijving waar jullie zijn geweest. Hebben we een idee (euh ja toch wel) waar jullie zijn. Jullie kunnen jullie tocht wel goed verkopen, ik krijg dan wel geen zin in fietsen en kamperen, maar wel in vakantie :P hehe.. Ik kan niet benadrukken hoe vet trots ik ben en dat ik het heel knap vind dat jullie nog steeds super onderweg zijn. Ik denk dat het feit dat je iedere dag weer dichterbij Rome komt, jullie ontzettend motiveert. Onze reacties zijn net als de schreeuwende lui bij de tour de France he.. Go Phyl/Jo Go!
    Hebben jullie voetbal nog gezien? Morgenavond om 20:30 spelen ze de halve finale tegen Uruguay. Woensdag is de andere halve finale ook om 20:30.. Dan Spanje tegen Duitsland. Gelukkig ligt Italië er al uit, als je begrijpt wat ik bedoel :P Oh enneh.. wat een mazzel dat jullie 5 dagen langer weg kunnen blijven.. Geniet er maar van.. Laat maar wel even weten wanneer en hoe laat jullie terugkomen, misschien werk ik wel :P
    xx

  • 05 Juli 2010 - 13:05

    Soraya:

    Wat goed dat jullie het gehaald hebben zeg! veel plezier nog... !!

    grtjes,
    soraya..

  • 05 Juli 2010 - 13:37

    Mirjam:

    Meiden, echt top! En wat is Italië leuk he? Dus neem het er maar van hoor! Jo, gef met je mams!! Mannes en Mark zijn best jaloers, hadden best mee willen fietsen, maar ja je kunt niet alles ( hebben)...Ik ben alleen maar jaloers op het land ( italië, TOP!), fietsen laat ik graag aan jullie over!!!:)

  • 05 Juli 2010 - 13:49

    Sarah:

    Heey meiden !
    wat klinkt dat allemaal lekker en mooi! Ik geloof dat het een hele mooie treinreis geweest zal en zijn en jullie egt keihard naar beneden zijn geknalt :P! Super vet hoor :D!
    Ben nu wel beetje jaloers als ik het zo lees ;)! haha ..
    Ook leuk dat je weer wat andere heb ontmoet en heerlijk om dan al het plaatselijke te leren kennen! moeten jullie ook vooral doen, en die extra rustdagen zijn zzeer verdiend want jeeeetje wat hebben jullie snel gefietst! ongelooflijk.. Morgen zijn jullie pas 3 weken weg en jullie zitten al ergensin italy ! Super coooowl..
    En dames, zonder die fohn moet ook wel lukken, lekker wilde tog :P!
    josh gefeliciteerd met je mama :)! En me mail van laatst was btw nog veeeeeeeeeeel langer dus dat heb je dan weer allemaal gemist :P! Hihii..

    mis jullie (K)(L) xx

  • 05 Juli 2010 - 14:01

    Mama/saartje:

    Hoezo een fohn? Je hebt toch AG??
    Graag een foto van jou please.. Ik wil zien hoe gespierd jij bent, hehe
    We gaan snel weer skypen, laat maar weten wanneer je tijd hebt! Doe voorzichtig zo berg af! Heb je al wat magneetjes voor mij???

  • 05 Juli 2010 - 14:30

    OmaSon/Rin:

    Wat vind ik dit fijn om te horen dat jullie nog zo lekker vrolijk zijn en niet heel heel. Dan maar zonder fohn, je blijft voor mij een mooie meid lieverd. Nog vel plezier da laatste lootjes. dikke kus oma Aduh.(Het is hier erg panas addduuuuuh).

  • 05 Juli 2010 - 14:42

    Mirjam(voeding):

    He meiden toppie hoor. Vol verwachting wacht ik jullie mailtjes af. Erg leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben, ik had ook niks anders verwacht.En wat lees ik nu geen fohn meegenomen??? Ik dacht dat jolanda jou haar iedere dag wel zou doen phyl.Ze heeft zolang geoefend.haha.Nou meiden nog een klein stukkie en jullie worden door twee lekkere mannen opgewacht, wat wil een mens nog meer.Geniet nog even van jullie mooie uitzichten want in het vliegtuig zie je niks meer. Dikke kus van mij en trap ze.Mirjam

  • 05 Juli 2010 - 15:20

    Mama/anita:

    Hey meiden.

    Jullie zijn echt KANJERS!! maarre net als Phyl haar ma een foto van jullie graag...;)klinkt allemaal goed gezellig ook eens bij italianen te kijken fijn dat jullie bij Arianna even op internet konden!!
    Doe voorzichtig...tot snel per sms of mail...
    Liefs ons

  • 05 Juli 2010 - 16:04

    Gregor:

    Hee Dames,

    Kan niet anders zeggen dan dat jullie het uitstekend doen en jullie gaan het nu helemaal halen. Hoef niet te vertellen dat jullie ook moeten genieten dan doen jullie volop. Blijf door gaan met helm opzetten -) en blijf bij de les tot jullie er zijn.
    succes Gregor

  • 05 Juli 2010 - 20:13

    Fam. Van Norden:

    Mamamia grandiosa fantastica, Italie opgepast, hier zijn een paar stoere nederlandse meiden aangekomen.
    Hee Jolanda, kan je het recept meenemen van die spagettie die mamamia ofzo!!!!
    Lijkt me wel wat om het ook eens thuis uit te proberen.
    Goed werk meiden heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel plezier met jullie laatste loodjes echt TOP van jullie.
    Groetjes van ons allen uit Almere!!

  • 06 Juli 2010 - 06:44

    Marleen:

    Woooowww jullie zijn echt heel goed bezig! Zo ver al! Ik heb echt respect voor jullie. Hebben jullie al zere billen?:P Heel veel succes nog de komende dagen. Wij denken aan jullie!

    xxx

  • 06 Juli 2010 - 10:10

    Rosita (voeding):

    Hey meiden
    Weer een super leuk verslag
    Ik geniet er van
    Rustig aan de komende dagen,hoor net op de radio 40 graden in Rome
    Dus alles in slakken tempo
    Groetjes en lekker genieten

  • 06 Juli 2010 - 17:55

    Pieter En Marjan:

    Succes met de laatste kilometers en wij zijn heel trots op jullie. Geniet ervan, dat fietsen jullie zo naar Rome.

  • 06 Juli 2010 - 20:40

    Dave:

    Dames,
    NEDERLAND ZIT IN DE FINALE....HUPHOLLAND

  • 06 Juli 2010 - 22:07

    T.Caro:

    leuk weer een verslag te lezen hoor en ja super eng van die bergen af(ben blij dat jullie vrienden van de helm zijn geworden deze reis ! ) nou nu heerlijk Italie,boffer.....het land van de koolhydraten/pasta's dat is toch okay?!geniet nog van het mooie land en elkaar en als jullie het koken zat zijn..........mamamia pizza time !liefs en blijf voorzichtig die bergen af gaan gr.t.Caro

  • 06 Juli 2010 - 22:10

    Vervolg T.Caro:

    was gister in het Flevo................
    Toen ik in de lift stond viel mijn oog op de muurvulling..........
    Ingelijst een soort van poster:JO en Phyl fietsen voor de kindertuin,wie sponsort.........?
    Leuk om jullie zo te zien en hopelijk zijn/komen er nog heel veel sponsoren bij !

  • 07 Juli 2010 - 12:56

    Gabur:

    Lieve Jolanda,heel veel plezier in Italie ERG knap hoor dat jullie daar al zijn !! wees voorzichtig.. I love you habibi groeten aan je vriendin.x

  • 07 Juli 2010 - 15:56

    (o) Joost:

    Modena-Firenze in 1 dag???!!! Als jullie dat lukt, neem ik helemaal mn petje af. Da's zo'n 120 km door de Apenijnen.

    Of rijden daar ook weer treinen?

    Meiden, fantastisch van jullie en vooral genieten van alles !


  • 08 Juli 2010 - 21:57

    Laura W.:

    Wat een leuk verhaal om te lezen, ben jaloers op het feit dat jullie in Italie zitten!! En elke dag badhairday door die helm haha! Ach ja, je kan niet alles hebben :). Supervet dat jullie dit doen & volgens mij gaat het gewoon helemaal goed komen tot Rome! Veel succes nog & geniet ervan!

  • 09 Juli 2010 - 06:53

    Kees Ex-Rome:

    Hoi meiden, net terug van vakantie, gister jullie vehaal gelezen erg goed. eerste dagen al 100km of zo, knap.
    nu Italie, como meer, geniet er van. Denk aan de muggen in de Po-vlakte Toch jammer dat jullie de pas niet per fiets gedaan hebben (zal ik de sneeuw foto's opsturen(-: ?) succes richting Firenze en Sienna. wordt nog effe zwaar

  • 09 Juli 2010 - 14:52

    Dean:

    wauw.
    ik moet zeggen, i'm impressed.
    nu jullie zo ver zijn, kan ik niet blijven haten, maar lijkt het me beter om jullie nog succes te wensen met de laatste kilo's en meters!
    Als jullie terug zijn, krijgen jullie een lekkere beloning van mij, zoals beloofd. haha, xx

  • 10 Juli 2010 - 10:51

    Oma V K.:

    Whoh meiden wat gaan jullie goed nog een kleine 400 km hoorden ik.. nou dat gaat vast lukken ECHT Super hoor!!
    Hier ook erg heet ga zo heerlijk met je pa en ma naar de sloterplas [onder de bomen]
    Liefs Oma.

  • 10 Juli 2010 - 15:05

    Marinus En Bea :

    Beste Jolanda en Phylicia
    Wat een prestatie geweldig jullie zijn echte doorzetters, en wat fijn dat jullie zo kunnen genieten.
    We wensen jullie nog veel kracht en moed toe.
    Op naar de laatste loodjes.
    gr. die Hollanders op de camping Du Rivage in Wallendorf-Pont

  • 11 Juli 2010 - 14:45

    Jelte:

    Lieve schatten:
    weer een geweldig verhaal.
    Mooie foto's ter ondersteuning.
    Voorzichtig de bergen af hoor, lijkt me schitterend.
    Geniet ervan.
    Vanavond wel ergens kijken????
    Anders hoor/lees/merk je het wel.
    Groeten en kusjes.
    Op naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Dervio

Phylicia en Jolanda

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 33279

Voorgaande reizen:

15 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Fietsen naar Rome voor de Kindertuin

Landen bezocht: